Komplexní systém odbavení zákazníka v samoobslužné jídelně s doplňkovým prodejem chlazených pokrmů a salátovým barem.
Cílem je maximálně zrychlit a zjednodušit odbavení zákazníka bez použití hotových peněz. Systém automatizovaného odbavení zákazníka obsahuje vstupně výstupní automatický systém, vlastní restaurační systém a automatickou pokladnu.
Návštěvník přichází ke vstupu, kde je umístěn automatický vydavač karet. Tuto kartu si odebere a přiloží na čtečku u turniketu. Přiložením karty ke čtečce se zřizuje účet návštěvníka, na který čerpá jednotlivé služby (pokrmy) a zároveň se otevírá turniket.
Návštěvník si u jídelního pultu odebere stravu a kartou zaznamená tento odběr – každý pult má vlastní čtečku.
Po ukončení konzumace má zákazník dva možnosti placení. První – pomocí mobilní aplikace přímo u stolu, kdy se návštěvníkovi zaplacením vynuluje jeho účet. Druhý – pomocí automatické pokladny, umístěné na zdi poblíž východu z restaurace. Zde opět pomocí bankovní karty zaplatí, obdrží účtenku a zároveň se vyrovná zákaznický účet.
Po úhradě se se zákaznickou odebere k odchodovému turniketu, zde kartu vloží do polykače a je-li karta prázdná, otevře se turniket a umožní tak odchod.
Konkrétní realizaci lze vidět v brněnské jídelně Grand Kitchen Vlněna. Technická sestava na místě: